söndag 14 februari 2010

Glad söndag - detta gör mig glad !!!


Hittade 4 A4-ark fullskrivna med saker som jag blir glad över - alla lika aktuella idag som när jag skrev dom på en må-bra-kurs för ett antal år sedan. Det är de små guldkornen i vardagen som berikar livet, ger extra värmetillskott i hjärtat och gör stegen lite lättare att gå.

Tänkte därför införa temat "Glad söndag" här på bloggen och skriva om några saker som gör mig (och förhoppningsvis fler) glad varje söndag.

Vad jag blir glad åt:

När kroppen orkar dansa loss ordentligt framför stereon

Att kunna hjälpa en annan människa

Att gå på skrattyoga tillsamamns med andra okända människor och skratta tills jag får ont i magen

Långfrukost med nybakta chokladfrallor i soffan framför teven tillsammans med min älskade och en hög olästa tidningar

Att se en film som berör mig på djupet

Ett leende i samförstånd med en annan medmänniska

Aha-upplevelser. När en insikt nått från hjärnan till hjärtat och landat där

Att bara vara och lyssna på tystnaden

En ny dag med nya möjligheter

Att se ett frö gro på våren och sedan växa och blomma under sommaren och att få vara delaktig i den processen


När jag kan göra ett medvetet val och inte är ett offer för omständigheterna

En kram från en vän

Att en kall och solig dag med mycket rimfrost på träden, uppleva det vackra och sedan gå hem och koka varm choklad på riktig kakao


Det är min övertygelse om att det vi väljer att fokusera på växer. Väljer jag att ge min energi till positiva val genererar det i sin tur ännu mer positiva ringar på vattnet.

Hoppas du får lite "bra vibrationer" med dig härifrån idag!


Kram på Alla Hjärtans dag !

2 kommentarer:

  1. Jodå, ger absolut bra vibrationer!
    Ska tänka ännu mer positivt!
    Det finns ju så mycket att bli glad och varm i hjärtat av.
    Kramis!
    Helli

    SvaraRadera
  2. Du har helt rätt, det finns ju så mycket att glädjas åt bara man ser det ! Kram Isa

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa