söndag 27 maj 2012

Idag bryr jag mig om en annan mamma !



Idag bryr jag mig om en annan mamma .... kanske en mamma som är tvungen att fly från en misshandlande man och behöver skydd och hjälp. Det hade kunnat vara jag .... i ett tidigare liv .... det kanske är din granne eller kassörskan i snabbköpskassan eller din arbetskamrat som far illa. Idag har vi möjlighet att stötta lite extra och skänka en slant och en värmande tanke !

Kvinnohuset i Örebro kör nu kampanjen "en annan mamma" och tyvärr behövs det medel mer än någonsin för att skydda kvinnor från män som står dem nära. Vi läser om s.k. "familjetragedier" varje vecka i tidningen .... om kvinnor som får sätta livet till .... som begärt skydd mot en man dom älskat och skaffat barn med. Där samhällets "skydd" inte räcker till. Det hade kunnat vara jag ... för arton år sedan ..... idag kan det  vara din granne eller arbetskamrat  ... tillsammans kan vi i alla fall göra något !

Följ länken och ge ditt bidrag http://www.enannanmamma.se/

Stor KRAM till ALLA mammor idag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa