onsdag 3 april 2013

Så många härliga tankar om växtkraft - och vinnaren är ....


Tack till alla kreativa människor som deltog i tävlingen om biljetter till Nordiska Trädgårdar ! Så många härliga tankar om växtkraft ! Det var omöjligt att välja ut en kommentar så lotten fick avgöra.

Lotten valde Växthusmadam !
Stort GRATTIS till dig !
Hoppas du får en trevlig dag på mässan !

Ha det så gott alla
Kram/Isa

Kunde ju inte låta alla inspirerande kommentarer om växtkraft försvinna i tävlingsinlägget så här kommer alla tävlingsbidragen ! Läs, njut och låt dig inspireras !

Bettina Bäck sa...
Vilken kul tävling!
Växtkraft för mig är att hämta ny energi i min trädgård. :-)
Ha en ljuvlig påsk!

Blogger Lena/isis sa...
Hej! Vill gärna pröva lyckan.... Växtkraft för mig är att känna glädjen över att få följa det lilla fröet från sådd till skörd/ blommning. Kram

Blogger Acchleja-Carro sa...
Vad kul att du lottar ut biljetter till min favoritmässa!
Växtkraft för mig är de där härliga små gröna spröten från lökväxter som tittar upp i rabatterna så fort snön gett vika. =)
Ha det fint! /Caroline

Blogger Pilgrim sa...
Klart jag vill vara med :-)
Växtkraft för mig är fröerna som varje år lyckas fast jag tvivlar på att det verkligen kan funka :-)
Ha det bäst!
Kram Hélena 
Blogger Sofia sa...
Växtkraften när våren slår till och man var morgon kan vandra i trädgåden och se den utvecklas! Håller tummarna hårt hårt hårt!

Blogger Tant Otteskrufv sa...
Jag åker också dit på fredagen om planen håller. Det brukar vara rätt lugnt då.Växtkraft, det är något jag verkligen fascineras av. Jag valde t.o.m. yrke utifrån det.Mitt lönearbete går ut på att i möjligaste mån ordna det för tvåbeningar i alla åldrar och den tid jag rår över själv lägger jag på de med jordiga fötter, förlåt, rötter. Jag försöker hjälpa till att ge livet de möjligheter som behövs och sedan, om jag har tur, får jag se när kraften vecklar ut det vackra som fanns inuti och följa med en stund på resan.Jag gillar helt enkelt att vara med där det växer.

Blogger Växthusmadam sa...
Vilken trevlig tävling! Klart jag vill vara med!
Växtkraft för mig, som har en så liten trädgård, är att maxa odlingspotetialen och se till att jag kan proppa in så mycket som bara den under den kommande odlingssäsongen!
Glad påsk och kram från Växthusmadam

Anonym Anonym sa...
Växtkraft för mig är maskrosen som tittar upp genom asfalten, inget kan stoppa den!
Glad påsk/Susanne

Blogger Carina sa...
Växtkraften på våren är alltid lika fascinerande,det sker små under varje gång.
Växtkraft för mig är även att se mitt lilla barnbarn växa lite för var dag som går.
Vi kanske ses på mässan.
Carina

Anonym Jessica Lund sa...
Hejsan!
Är gärna med och tävlar :)
Växtkraft för mig är att se min son växa upp, han lär sig något nytt varje dag och det är otroligt häftigt att följa :)
Mvh Jessica 
Anonym Eliisa Andren sa...
Underbara Isa. Vill gärna tävla om biljetter :)
Växtkraft för mig är när mina bara fötter möter den mörka jorden och jag får sätta ner de små fröna i jordens värmande famn. Tillsammans med fröet växer även jag när plantan sedan bär frukt eller blomma.
Kram Eliisa Andren

Blogger Helena sa...
Växtkraft för mig...
Är egentligen allt som kommer upp ur jorden på våren!Men mest tänker jag på när lunddockan o blodörten fullkomligt dundrar upp ur jorden.Det är bara helhäftigt!!!
På nått vis kan jag ta till mig den kraften o liksom 'snylta' då den :)
KRAM från mig!

Blogger Acchleja sa...
Vi Acchlejor kommer vara där på fredagen.Kan hända att vi springer på varandra.
Växtkraft är imponerande tex. när en lök sätter fart eller en kastanj eller ekollon som börjar gro trots sitt hårda skal.Man kan inte bli annat är förundrad av naturens kraft.
Mvh/Acchleja Lena

Anonym Solen på Ollbacken sa...
Hittade din blogg av en slump, och vill gärna vara med i utlottningen! Växtraft för mig är-
det lilla i vardagen som gör att man växer som människa, både på gott och ont! Det kan vara en uppskattande kommentar från en jobbarkompis, ett tillrättavisande från någon man har respekt för. Och ur allt detta kommer det en kraft- som gör att man städigt växer!

Blogger Cajsas Faster sa...
Glad påsk!
Chansar på ett par lotter!
Nu behövs vårinspiration! Snön ligger tjock hos mej fortfarande..
Växtkraft.. ja, hos mej själv går det av sig själv.. mest på bredden..men även mentalt tycker jag att jag ständigt växer och tycker om att hjälpa andra att växa. Och i min trädgård funderar jag ständigt på mer vatten, gödsel, bättre jord, djupare planteringshål... Det mesta växer ju, men i sin egen takt;)
Marie

Anonym Susanne sa...
Hej!
Växtkraft för mig är när någon/något växer och blir starkare och därefter blommar ut för fullt.
Låt solen skina på er!
Mvh Susanne

Blogger Lindi Loo sa...
Växtkraft... Att köra händerna genom jord och andas in den ljuvliga doften av liv och kommande liv. Allra helst den första upptinade jorden på landstället, men annars i samband med frösådd hemma i stan.
Tack för all inspiration och klokskap!
Från en entusiastisk amatör som suger i mig kunskap via böcker och nät :)

1 kommentar:

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa