onsdag 10 september 2014

Ett magiskt ögonblick !



Trolsk kväll i dimslöjorna !

Häromkvällen låg dimman tät runt husknuten och på åkrarna, det var en sån där trolsk kväll där man bara väntar på att något underjordiskt skall komma uppkrypande ur marken - istället var det månen som överraskade när jag hastade ut i dimman för att stänga av fontänen vid växthuset.

Den fullkomligt brann som ett eldsklot i den trolska dimman med flera olika sorters sken runt om sig i olika färger - det var verkligen ett magiskt ögonblick. Jag skyndade in efter kameran och chansade att ljusskenen skulle gå genom kameran och blev glatt överraskad när jag tittade på bilderna.

Jag har haft så mycket energi de senaste dagarna och månen och planeterna påverkar ju oss så kanske är det månen jag har att tacka för energiboosten !

Brukar du påverkas när det är fullmåne ? 

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa


6 kommentarer:

  1. Javisst är det supermånen som gett dig energi:) Mig också! Jag har börjat peta i mitt skriveri igen, precis för några dar sen fick jag sån lust igen!!

    Kramar från en energifylld Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Jajamenssan, visst påverkas jag. Dock inte positivt utan den gör att jag sover oroligt. men den är verkligen mäktig!

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Absolut gör jag det. Sista dagarna har jag börjat strukturera och gå igenom vad som kan förbättras i min trädgård. Här hemma vid sitt eget är det lätt att bli hemmablind annars. Tidens tand gör ju också sitt. Nu planterar jag ju inte nytt när det är fullmåne, men planera och städa går bra.
    Vilken fin bild på månen du tog! Jag stod ute väntade på att fota supermånen i förrgår men den försvann lika fort bakom tunga moln. Fick en bild att spara som var rätt dramatisk dock.
    Ha det bra!
    Luna

    SvaraRadera
  4. Spektakulär bild av månen. Man förstår hur den lyste.
    Jo, jag noterade att den var stor och mäktig även här. Har sovit lite oroligt, så det kan nog bero på månen.

    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  5. Härligt för dig. Även här var en underbar måne häromkvällen Finns även den på bild. Det var mycket moln runt min måne. Jag kanske har lite svårt att sova när det är fullmåne.
    Ha en fin torsdag
    kram Meta

    SvaraRadera
  6. Sovit oroligt de sista nätterna!
    Igår var det ungefär som hos dig!
    I dag har energin kommit igång tackk vare att jag varit tvungen.
    Annars har jag gnällt på att jag varit så oinspirerad, idag dock började jag prata om tre projekt som länge har legat o grott.
    Kan det ha betydelse med månen, menar du?

    Vacker bild du fångat, känner nästa de magiska du beskriver!

    Ha det, kram från mig! :)

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa