torsdag 12 mars 2015

Njuter och rensar !



Helt underbart !

Igår och idag har det verkligen varit ljuvliga dagar med en sol som värmt och lyst upp tillvaron. Jag har passat på både att rensa ogräs, planterat de första vårblommorna och vänt nästippen mot solens strålar i en skön korgstol för att bara njuta.




De små penséerna är ena tåliga små skönheter och det är tur för i morse när jag kom upp var det 6 minusgrader. Dom har nickat lite med sina små huvuden men här håller dom på att räta upp sig igen!




Tyvärr tror jag inte rabattranunkeln är lika tålig för den ser helt utmattad ut och hänger som en slokörad disktrasa. Känns lite surt om  den inte klarat nattens köldknäpp så nu kommer jag att kolla väderprognoserna flitigt framöver.




Börjar med ogräset !

Hoppas hyacinterna är lite tuffare för det hade varit häftigt att se de blomma i en djuplila färg.

I år har jag lovat mig själv att börja med det som jag brukar skjuta upp till sist varje år.  Som att ta bort allt ogräs mellan stenplattorna på baksidan - där började jag redan i går att rensa mellan fogarna. Hade sällskap av en liten surrande nyvaken humla och vårens första dansande fjärilar medan solen värmde ryggen - då är det gött att leva !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

6 kommentarer:

  1. Men visst är det härligt!!!! jag är också ute och fixar och piffar...
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  2. Duktig du är som börjar med det tråkigaste, men du har ju hunnit med mycket annat också. Ser behagligt ut i ruinen och vilken lycka med fjärilar och humla. Mycket vår här också men inga insikter ännu.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det ser ut med alla fina blommor. Här är inte utbudet så stort än men det kommer nog till helgen om det blir lika varmt då.
    Här var det 5- i morse. Dagen har varit så skön på kolonin med kaffe och kaka i solen
    Ha en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  4. Åh vilken härlig känsla!
    Så fin din mur är, så mysig "hörna".

    Så fina planteringar, hoppas det klarar sig!

    Ha der gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  5. Ser mysigt ut med krukorna och blommorna! Några påskliljor har jag tagit med hem från affären. Tänkte mig en tur till trädgårdshandeln i morgon. Kommer troligen hem med fler blomster:)

    SvaraRadera
  6. Vilken mysig hörna du har! Ja TÄNK vilken härlig tid som nu stundar...t o m humlorna har vaknat!
    Ha en fin lördag Isa!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa