tisdag 12 maj 2015

Söta blomknoppar och en fångad höna !



En riktig skönhet som överraskar !

Det är första året som mina silverpäron är full i blomknoppar - jätteroligt. Att de små söta knopparna var så här vackra när de slog ut hade jag ingen aning om !




Sällskap i trädgården !

Igår eftermiddag tillbringades några timmar i trädgården med soldis, make och gräsklippare - underbart sällskap. Och när man sjunker ner i en korgstol i ruinen efter ogräsrensning och plantflyttning och kvällssolen strålar mot en - ja då är det ganska skönt att leva !


I brist på riktiga höns får det duga med en rostig variant!

En fångad höna !

Äntligen har jag hittat en plats åt min höna som bara blåser omkull och inte kan stå på egna ben. På ett av degtrågen i köksträdgården har den rostiga järnkanten släppt i ett hörn och tänk att där fick hönans klor precis plats. Här får hon sitta i sommar och ha koll på allt som händer i köksträdgården.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

12 kommentarer:

  1. Tänk att man kan bli förtjust i en rostig höna.

    SvaraRadera
  2. Ja nu är det för underbart överallt. Det blommar som bara den och det är fullt upp att njuta av det. Härligt att ha en väktare i trädgården.
    Ha det gott i veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Men åh, så vackra!!!
    Gillar hönan också... =)
    Kram kram!
    Sofia

    SvaraRadera
  4. Åh så smart med hönan! Har en likadan fast vitmålad, som välter omkull i tid och otid. Ska nog sno din idé och kolla om jag kan sätta fast den i någon av pallkragarna nere i köksträdgården. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  5. Hönan gillar jag och ditt träd också. Söta blommor! Det står på min Vill-ha-lista:)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. En riktigt skön höna! Och så slipper man det pockande kacklet så fort man kommer i närheten :)

    SvaraRadera
  7. Gillar din höna. Vore det nån av mina skulle de med säkerhet ta plats på kanten och speja efter godsaker i odlingarna som sallat och spenat.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  8. Hej syrran!
    Läcker höna som fått sin plats!
    Önskar dig en fin Kristi Himmelsfärds- helg!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vad vackert med de röda ståndarna, en närbild visar mycket man annars missar! trevlig helg!Monica

    SvaraRadera
  10. Hon pryder sin plats (hönan)
    Silverpäronets blommor är verkligen söta., min har inte börjat blomma ännu.
    Ha en fin helg
    Mariana

    SvaraRadera
  11. Där har hon hittat sin plats, hönan...
    Silverpäron står högt på min önskelista, otroligt vackert!
    Önskar dig en fortsatt skön helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa