torsdag 18 juni 2015

Kärvänliga Crazy Daisy !

Den lila pensén fick bo kvar i krukan sedan vårplanteringen - på lite övertid !

En galen inneboende !

Tillåt mig att presentera Crazy Daisy - en långlivad chrysanthemum som blommar ända till frosten kommer. Det är alltså den rosa blomman i mitten som skall blomma galet mycket i sommar.

I verkligheten är hon inte lika illande rosa som på bilden utan mycket softare rosa med vit tonad underkjol. 60 cm hög skall hon bli som fullvuxen. Dessutom väver hon sig in och är mycket kärvänlig med sina grannar.




Återvunna jordrevor i återvunnen kruka !

Den svarta gummikrukan är av återvunnet material och passar lika bra som garnkorg. Sömmarna har spruckit upp lite efter några år ute men än håller den ihop och fyller sin plats.

Jordrevan i krukan jordslog jag i höstas och nu var det bara att gräva upp dom och plantera på nytt. Hoppas dom skall välla snyggt över kanten så småningom när dom kommer igång på allvar. Även lobelia i rosa toner klämde jag ner runt kanten samtidigt som petunian också kommer att bre ut sig och kräva sitt utrymme.

Skall bli kul att jämföra bilder i slutet av sommaren !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa


4 kommentarer:

  1. Crazy Daisy ser ut som om hon absolut måste få flytta hem till mig också! Har sett bilder tidigare men inte slagit till. Kanske får bli ett plantskolebesök under långhelgen...? Glad midsommar! Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en fin och skön midsommar. Det var en vacker kruka du fått ihop. jag njuter av den i regnat. Annars så är det bara jobb här på kolonin som gäller över helgen men sillen tänker vi inte missa.
    Ha det så gott
    ram Meta

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det måste jag testa! Gillar ju den revan hel skarpt i krukorna.
    Önskar dig en skön midsommar.
    Annika

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder....=)

    Önskar dig en skön midsommar.....<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa