tisdag 8 december 2015

Glädjespridare



Happy i hallen

Direkt jag såg den i tidningen bland alla de andra visste jag. Den skulle det vara. Lite jugendinspirerad som jag är så svag för just nu. Dessutom med namnet Glädjespridare ur kollektionen Happy. Klart jag vill mötas av en Glädjespridare i hallen när jag kommer hem och få bli lite happy !




Vår hall hade en typisk 90-talstapet med bård upptill som nu är ett minne blott. Eller inte ens ett minne för jag kommer knappt ihåg hur den såg ut nu när den är utsuddad. Vi har fem dörrar och en stor öppning i vår hall så den storblommiga tapeten bryts hela tiden av med vitt från dörrar och dörrkarmar.



 
Den vackra tapeten ligger i tapetklistermaskinen och gosar till sig. Snart sitter den på väggen och förvandlingen börjar.




Duktiga Elin från Fjugesta Måleri lägger ner sin själ i att mönstret skall hamna rätt och det är såå roligt att se den nya hallen växa fram.




I den här hörnan kommer hatthyllan upp så den kommer att dölja en hel del av tapeten. Så nu måste jag känna in rummet vilket sorts hatthylla som skall passa in. Den gamla kanske kan målas om och sättas upp med betoning på kanske.




Roligaste kvar

Jag är supernöjd och det känns så fräscht med nymålade snickerier och ny tapet som gav ett helt nytt rum. Nu är det allra roligaste kvar att leta inredning som passar - happy, happy !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa


17 kommentarer:

  1. Vilken lycka att få det så fint till jul! Vi håller på att renovera också men vet inte om vi hinner klart innan julgästerna anländer.... Må så gott! /Lotta

    SvaraRadera
  2. Precis så tänkte jag när jag valde glada Stig Lindberg-tapeten till min hall! Det ska vara roligt att kliva in! Jättesöt är den, din Happy. Du kommer att bli såå nöjd med resultatet:)

    Njut av det roliga!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Hvor bliver det fint! Og det er et passende navn: Happy :-)

    SvaraRadera
  4. En riktig feelgood tapet! Perfekt att mötas av den när ni kommer hem.
    Vi har Josef Franks tapet vårblommor vid matplatsen och den är också en tapet som man blir glad av. Året runt :)

    SvaraRadera
  5. so beautiful Isa...makes me think of spring !
    Gail x

    SvaraRadera
  6. Ja du när det är grått och trist ute får man göra det glatt inne. Den är hur frän som helst din nya tapet. Även fast du har många dörrar så gör den sig bra Ett mycket bra val
    Ha det gott och njut
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Ja, det var verkligen en glad tapet! Så fint det blir, grattis!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  8. Spännande med mönster! Börjar tröttna på våra målade väggar i vitt med några fondväggar.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Verkligen ett passande namn :D Passar ju en trädgårdstoka också ;) Visst är det en speciellt härlig och krispig känsla när man får det nyrenoverat :) Jag kan riktigt höra hur knopparna i tapet brister ;)

    Snyggt !

    Kram
    Elisabeth

    SvaraRadera
  10. Snygg tapet! Passa ju perfekt i en hall. Man blir verkligen glad av den :) //Victoria

    SvaraRadera
  11. Mycket jugendinspirerad och fräsch måste jag säga. Färgglad och ändå dämpad.
    Bra energikick dessa mörka decemberdagar och alla dagar förstås.

    Grattis till ett bra val
    Luna

    SvaraRadera
  12. Förstår att du är Happy, vilken fin tapet, man blir riktigt glad av den.
    Ha det fint!
    Marika

    SvaraRadera
  13. Happy! Ja det blir man verkligen av den tapeten...jag som är så beige och trist hoppade till av lycka när jag såg denna tapet! Love it! Hur fint som helst. Nu blev jag sugen på att göra om hallen...
    Vinterkram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  14. En tapet som verkligen gör skäl för namnet. Blir jätteglad när jag ser den. Mönster fascinerar mig över huvud taget. Skulle vilja ha påslakan i samma mönster.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  15. Men åh.... blev verkligen super fint! <3
    Hi hi...ja det roligaste är ju att piffa! Håller
    helt med där... =)
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  16. Nämen, nu såg jag ju att du hade med mitt växthus
    i förra inlägget. =) Tack för alla fina ord goa du! <3 <3

    SvaraRadera
  17. ISA! Tänk va glad jag blev av dig idag :D VIlken underbar tapet, en riktig glädjespridare! Ha det gott bloggsystra, och en riktig GOd JUL! /Nina

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa