torsdag 19 januari 2017

Samma bord med helt annan stil



Stickiga kaktusar

Här är samma bord som i förra inlägget men med en helt annan stil. Passade på att fota krukorna med kaktusarna innan jag levererade dom till jobbet. Det var ett mindre helsicke att plantera dom för dom stacks så fruktansvärt. Jag fick hämta grova arbetshandskar från förrådet för att skydda händerna.




Krukorna som är så vackert patinerade är en stor favorit. Synd att jag inte köpte några till mig själv vid Norgeresan och systrarna Grene - får bli nästa gång.




Stort urval

Ganska snyggt och stilrent med kaktus i krukor och fortfarande populärt. Finns just nu till extrapris hos flera av blomsterkedjorna. Urvalet var stort så jag hade svårt att välja. Mammas gamla hattask är också en favorit. Fast det var väldigt länge sedan den innehöll en hatt - numer får den inhysa gamla dagböcker istället.

Själv har jag inte haft någon kaktus sedan 70-talet när jag hade 1-meter hög High Chaparall i köksfönstret och eftersom dom här var så himla stickiga tror jag inte att det blir någon mer heller för min del.

Om du vill se hur jag stylat konferenslokalen på jobbet så hittar du det inlägget HÄR.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

5 kommentarer:

  1. Snygg styling! Och så fint det blir på jobbet sen. Tåliga växter som är grafiskt vackra och säkert tål jobbklimatet.

    Må gott och trevlig helg som snart stundar.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Riktigt snyggt med kaktusar!

    SvaraRadera
  3. Väldigt snyggt med kaktusarna trots att det inte riktigt är min grej! Det är nog krukorna som gör det...:-)
    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Kaktusar är inte någon hitt här hos mig. Har åxå haft en så där hög eländig sak. Fyy.Jul och Påsk kaktusar är nog det jag kommer närmast i kaktus väg.Verkligen fina krukor. ibland ser man det inte förrän de står där. Flaskan gillar jag mycket.
    Ha det gott i helgen
    Kram Meta
    .

    SvaraRadera
  5. Stilig!Kaktus hadde jeg for 30 år siden.... Kanskje på tide med noen igjen. Gleder meg til å starte med såing av frøposer, spesielt de jeg fikk av deg.😉 Tjohei

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa