torsdag 23 mars 2017

Det viktigaste först



Trevligt möte

I fjol hade jag en gammal loppad verktygsväska i växthuset med vårlökar i. Det var trevligt att mötas av när man kom ner till växthuset.




Först hade jag den här narcissen inne men den doftande så mycket att maken nästan fick migrän så den passade mycket bättre i verktygsväskan i växthuset istället.




Frostnupet växthus

I går lyste solen här men vinden har varit hård så det var tufft att cykla hem från jobbet. Sedan blev det inte så mycket mer gjort den dagen. Måste avsätta tid för återhämtning varje dag. Låta kroppen vila och hämta kraft. Det viktigaste först. Nu hoppas jag på vindstilla dagar i fortsättningen och stabil temperatur. Det ser hoppfullt ut nu på morgonen när jag kikar ut på ett frostnupet växthus och en blå himmel.




Så himla enkelt och så himla svårt

Idag vaknade jag tidigt och hade tid till en meditation på morgonen. Kom på mig själv med att det var länge sedan jag hade dom rutinerna och så gott det gör för hela dagen. Att jorda sig och centrera energin bara genom att andas och gå in i tystnaden - så himla enkelt och så himla svårt att få in i vardagen fast jag vet att det gör mirakel.




Det viktigaste först

Det verkar som lökarna överlevt vintern i sin verktygslåda som jag bara ställde ut och smällde igen locket till. Nu har jag flyttat över dom till ett en zinkbalja istället och hoppas att dom är blomvilliga i år med.

Just nu är det tusen saker som pockar på uppmärksamhet i förberedelserna inför Nordiska Trädgårdar. Nu gäller det verkligen att göra det viktigaste först - nämligen avsätta tid för meditation, yoga och avslappning och samla kraft. Och fokusera på en sak i taget. 

Ha det så gott alla trädgårdsvänner och hoppas du fått en bra start på dagen !
Kram/Isa

3 kommentarer:

  1. Så vacker värktygsväskan! Och Mårbackor i förra postning :) Har en vackra veckoslut! (Förlåt mig min dåligt svenskaspråk...)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin plantering, du har verkligen öga för det där!
    Ja, det viktigaste först, ta hand om dig så att du orkar med!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Hallå =)
    Väldigt snyggt med den där verktygslådan! =) Sånt jag också gillar du vet...
    Äggen du frågade om kostar 10:-st och är riktiga urblåsta. Vet inte vad frakten kan kosta exakt...men jag måste nog packa väldigt noga så de inte går sönder.Eller vad tror du?
    Kramis Sofia

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa