torsdag 3 augusti 2017

Jag har ju ett träd att hänga i



Solcellsdriven lampa i klotpilen

Tänk att det redan är augusti och snart börjar kvällarna bli mörka igen. Då brukar jag tända ljus i växthuset och runtomkring när vi sitter där med pardörrarna öppna och njuter. I år har jag också hängt upp en dekorativ solcellsdriven lampa från IKEA i klotpilen vid ruinen.





Jag som inte trodde att jag hade något träd

Jag köpte den redan i början av sommaren och sedan kom den aldrig ut av någon anledning förrän häromdagen. Jag har ju så få träd att hänga något i och tänkte inte på pilen förrän jag stod framför den med lampan i handen. Åhh - det är klart att den skall hänga här, tänkte jag.




Lyckligt plommonträd

Nu är jag nyfiken på att se när den lyser i mörkret. Blir det bra kan jag tänka mig att placera ut fler i trädgården - några fler träd finns det ju faktiskt om jag tänker efter. Silverpäronen är dock för låga och Aronian står lite avigt till, men det gamla plommonträdet på framsidan kanske skulle bli lyckligt om det fick lite ljus i tillvaron nu när mörka augusti tagit över rodret.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

10 kommentarer:

  1. Så fint! De är så dekorativa, och smarta, de där solcellslyktorna. Jag har en rad på balkongen och blir så lycklig när de tänds, nu redan innan jag lägger mig!

    Ha det gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Å, vilken fin lampa! Den passade ju perfekt där!

    Kram // AH

    SvaraRadera

  3. Hvilken strålende idé! Jeg har flere små glas til telys, men får dem aldrig hængt op. Nej, nu skal det være solcellelys, som tænder af sig selv, og som skal anbringes i 'Det grønne Rum' over for køkkenvinduet. Det er et sted mellem to udhuse, som er helt beklædt med vedbend både på jorden, op ad plankeværket og op ad de store mirabelletræer. Hvis solen ellers kan nå derind, kunne det blive endnu finere at stå at kigge ud af det vindue, når der skal laves mad.

    Tak for inspirationen
    og glædelig august

    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvaraRadera
  4. Den kommer lysa vackert i mörkret... :)
    Kram från Kate

    SvaraRadera
  5. Så fint. Smälter in perfekt i miljön!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken fin! ♥

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  7. Ljus i kvällning piggar alltid upp och det var ju en ovanligt trevlig belysning du hittat. Snygg även dagtid.
    Trevlig helg och kram
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Tack så jättemycket för svar! Skulle bli väldigt glad om jag fick några fröer när det blir tid.
    Blir lite sugen på att skaffa nån solcellslampa att hänga upp nu när det blir tidigare mörkt. Den du hittat är snygg! Det är ju så ibland,eller ganska ofta, att man inte vet precis var man ska ställa eller hänga något. Men när man står där med saken i hand så hittar man alltid en plats.
    Må så gott!
    Pia

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa