lördag 3 april 2010

GLAD PÅSK - alla bloggläsare !


Önskar dig en riktig glad fortsättning på påsken med ett fång gula tulpaner ! Hoppas du har en riktig skön och ledig helg oavsett om du drog till Blåkulla eller tar det lugnt på hemmaplan !

Här har vi en bara-vara-helg med långa sovmorgnar, långfrukost och gör-bara-sånt-som-faller-en-in och som-man-orkar-med ! Jätteskönt !

Idag har solen verkligen varit på ett strålande humör och värmt upp baksidan rejält, så korgstolen har åkt ut och det har varit underbart att få lapa den efterlängtade solvärmen en stund.

Dessutom hade jag en ofrivllig stångningsmatch med plommonträdet när jag skulle kolla hur Ranunklarna mådde och drog upp en lång reva i huvudet så blodet rann ner över glasögonen.
Så kan det gå när man är för vårivrig i trädgården !
Då får man sitta i solen och varva ner i stället med en portion påsktiramisu!

Nu ser man hur snön smälter undan varje dag och därunder händer det grejer vill jag lova ! Visst är det lika överraskande varje vår att skotten finns därunder !

Här är det Löjtnantshjärtan som börjar sticka upp sina små blomskott ! (bilden har bestämt sig för att vara stående och inte liggande som det var meningen)

Aklejan var förberedd där under snön och är nu på gång !

Penséerna ser glada och pigga ut trots att det varit ganska så kallt under nätterna ! Vilka kämpar !

De blå/lila tulpanerna kommer lite överallt ! Hoppas ingen är här på natten och knipsar av toppen som jag sett på ett par ställen !

Det vackra vädret har lockat fram fjärilarna ! Som mest såg jag 4 st som fladdrade förbi !

Här har det hänt nåt under vintern ! Så här såg det inte ut i höstas ! Snötyngden på kryptallens grenar har nästan lagt grenen över ruinen. Nog för att det är mysigt med grönt tak, men det finns ju gränser !

2 kommentarer:

  1. Hej Isa!
    Jag ser fram emot att få följa dig och din trädgård nu. Både dina texter och bilder ger inspiration. Just nu samlar jag idéer för framtiden, både till min egen trädgård, men också till kyrkogården som jag ansvarar för.

    Kram Outi

    SvaraRadera
  2. Hej Outi !
    Härligt att du får inspiration här !
    Det gör mig sååå glad !
    Jag älskar att gå på kyrkogårdar, det är så rofyllt där. Det fanns en tid i livet när jag ofta besökte minneslundar, mediterade en stund och fick ny kraft.

    Kram Isa

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa