söndag 27 juni 2010

Bländade vitt eller Greklandsblått ?!


Nu har pardörrarna plockats fram ur gömmorna och dammats av. Älskar patinan på dörrhandtaget som avslöjar dörrarnas åldriga hemlighet !

Har hela tiden tänkt måla dörrarna vita, men nu känns hela växthuset så bländande vitt att dom får förbli omålade ett tag till för att sätta lite karaktär på huset. Mannen har föreslagit Greklandsblått och i min inre värld blir det jättesnyggt, men då faller övrig planering.

På gaveln skall nämligen ytterligare ett par pardörrar sitta som redan är vackert skavda i gul/grönt (mycket mer grönt än gult) och med massor av spröjs. (har inte fått fram dom ur gömmorna än och Mannen tittar på fotboll så dom kommer med i nästa inlägg).

Greklandsblått och gulgrönt går bara inte ihop ! Nått måste bort och beslutet får skvalpa runt i sommar.


De gamla slalomglasögonen kommer väl till pass när fönstren skall slipas av. Här är det halvmånefönstren till övre gavlarna som befrias från gammal färg. Både dom och pardörrarna i inlägget kommer från en av mina favoritantikaffärer, Vadstena Antik & Kuriosa.

Älskar att botanisera på deras stora spännande vind ! Där kan man gå på upptäcktsfärd hur länge som helst och sedan avsluta utflykten med ett besök på Stubbegården för att njuta av deras kakbuffé i den gamla trädgården.

Är rätt trött på att måla fönster nu kan jag säga, för att inte tala om mina målarkläder som är det första som åker på, på morgonen och det sista som åker av på på kvällen. Snart, snart är det färdigmålat och då åker penslarna i soppåsen !

3 kommentarer:

  1. Hej Isa!

    Tack för erbjudandet om aklejafrö! Jag tar tacksamt emot om du får några över, aklejor är ju så vackra.

    Pardörrarna är underbara!!! Ska ni inte låta dem vara precis som de är nu?

    Kram Outi

    SvaraRadera
  2. Åh, vad ni sliter... Men det kommer bli såå fint ju (det vet du att jag tycker...... :-)).

    Ja, ibland måste man få lite tid på sig för att känna in hur man vill ha det. De gröna skavda dörrarna låter jättefina och dörrarna du visar på bilden ovan är också väldigt fina som de är. Men det är ju tur du har tid på dig att fundera i sommar.....

    Ha det gott!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa