tisdag 8 november 2011

Fairy Hannah har fått ny utkiksplats !


Nu har Fairy Hannah fått en ny utikiksplats i den stora kransen utanför växthuset ...... hon sitter nog ganska mjukt där på den gröna mossan ! Här har hon full uppsikt över hela trädgården och kan må gott ända tills  första snön kommer !

Efter några år ute i trädgården har hon rostat vackert ... den ursprungliga gröna färgen syns knappt längre !



Jag hade önskat mig tallris till de stora olivkrukorna framför växthuset och funderade var jag skulle få tag på det .... då det helt plötsligt låg en jättehög med tall bredvid cykel- och gångvägen precis där vi bor !

Först smög jag dit med sekatören och klippte famnen full ..... men sedan när jag förstod att det var ok att ta hur mycket som helst .... då åkte skottkärran fram och sedan blev det ganska många vändor  .... tills jag inte orkade klippa till mer ! Men oj, så nöjd jag är ... nu är det tall överallt i urnor och lådor i trädgården !


Idag har det varit en riktigt skön höstdag .....  till och med så skön att man kunde slå sig ner i korgstolen i ruinen en liten stund för att njuta .... kanske sista njutningen för i höst ....


Med fårskinn och tjock ullpläd var det skönt att sjunka ner i korgstolen i ruinen och filosofera en stund !


Fram till nu har dessa pelargoner fått vara kvar i växthuset .... men nu kände jag att det var dags för dom att få flytta in i förrådet ...kanske blir det kallare nätter nu och det är synd om dom skall frysa !

Desutom har dom skräpat ner ordentligt i växthuset och det vill jag inte att dom skall göra i förrådet ... så det vara bara att klippa av alla blommor och knoppar. Hade gruvat mig lite för att göra det .... men jag pratade lugnande med dom under hela klippningen och talade om för dom att nu är det snart vinter och nu är det vintervila som gäller och då skall man inte blomma ! Hoppas dom förstod och går i vila nu !

Ha det så gott under veckan !
Kram/Isa

9 kommentarer:

  1. Vilken vacker utkiksplats din Fairy Hannah har fått. Vad bra att du kunde ta så mycket tallris det är så vackert att pynta med och du har gjort så fint. Skönt att ni har haft så vackert väder i dag här har dimman legat tät och det har inte varit något väder att sitta ute i.
    Önskar att du kan sjunka ned i din korgstol och njuta av allt vackert omkring dig i morgon också!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  2. Där sitter hon fint, din Hannah! Ser ju hur mysigt ut som helst. Tallris är bara så vackert och jag önskar att jag kunde få chansen att fylla på förrådet men jag misstänker att jag inte kommer att ha samma tur :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Där sitter hon ju riktigt bra! Tallris plockar jag av grannen! Tar det som hänger över./Lila-Christina

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker plats din Fairy har...=)

    Jättefint pyntat!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder du har! Hur gör du för att få de så strukturerade , flera i en grupp?
    / Hälsningar från en nybörjare, Karla

    SvaraRadera
  6. Vet jag sagt det massor med gånger innan, men du har det bara så mysigt i din ruinhörna....super..

    Kram och ha en skön kväll
    Malin

    SvaraRadera
  7. Hej Isa!
    Det är verkligen en fröjd att hälsa på här på din blogg! Mustiga ljuvliga bilder som fyller på energi i höstmörkret. Kransen ser bekant ut....;o) Tomten i hinken är såå söt! Tittut!
    Kram Kicki
    Min Skattkammare

    SvaraRadera
  8. Ååå Så underbara bilder!
    De är magiska!!
    Jag ska ge mig ut o hämta gran o tallris nu i helgen tänkte jag...hoppas vädret inte är allt för trist..;) det är så mysigt nu när vi närmar oss jul...o tänk nu kan vi snart sätta belysning i små granar o ris också..;)
    Kram o ha en fin dag!
    Katarina

    SvaraRadera
  9. Vilken vacker utsiktsplats hon fått, den lilla fen.

    Ha en ett finfint veckoslut,
    Rebecca

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa