torsdag 1 december 2011

Ullklädda pappersstrutar !


Ni som följt mig ett tag här på bloggen har ju förstått att jag är oerhört förtjust i fårullsklipp och letar hela tiden nya användingsområden för detta härliga naturmaterial !  Nu har jag hittat ännu ett ...


När inspirationen och tiden räckte till att göra pappersstrutar som julpynt så ville fårullsklippet vara med  ! Limmade fast ett klipp som pälskant överst runtom struten och fyllde sedan struten med klipp ... blev lite vintrigt tycker jag !


Hade en gammal ICA-Kuriren från 1946 som jag fyndat på loppis i gömmorna som jag gjorde själva strutarna av ... det var t.o.m ett julnummer ...klippte ca 12 x 10 cm bitar och rullade ihop till strutar som limmades ihop med vanligt limstift. Det går ju bra med vilka tidningar som helst naturligtvis !

Sedan tog limpistolen vid och ett snöre limmades fast med två klickar på insidan av struten och en limrand runtom struten för att fästa fårullet som blir som en ullkant. Tadaaa .. Klart !


Plockade in några grenar från plommonträdet i kannorna från Ikea som jag hängde strutarna i tillsammans med rostiga hängande löv. Kannorna använder jag jämnt ... hela året ... både ute och inne ... otroligt användbara !


Efter tre strutar började limpistolen att strejka ,,, men under helgen blir det garanterat några fler gjorda ! Lammullsklippet fyndade jag på Bondens marknad men jag tror man kan hitta det även på julmarknader !

I morgon är det fredag igen ! Ljuvligt !
Kram/Isa

9 kommentarer:

  1. Fin fina strutar vad du kan!
    Äntligen kan jag kommentera igen
    Annika

    SvaraRadera
  2. Så snygga strutar du gjort!! Vad fint det blev med riset och väldigt snyggt och mysigt arrangerat på brickbordet! Jag har köpt papper som jag tänkt göra strutar av..får se hur långt jag kommer...
    Håller med om att det är sååå skönt att det är fredag i morgon.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jättefina strutar! Jag är själv på gång och ska göra lite strutar till julpyntet, om bara tiden räcker till någongång :) Jag håller verkligen med dig om kannorna, de är fantastiska.
    Mariette

    SvaraRadera
  4. Vilka fina strutar. Och jag är ju oxå som du förtjust i ull så dessa föll mig extra bra i smaken.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Strutarna är jättemysiga! När jag kommer in på din blogg så "klickar det till" i mig av inspiration ;). Ha en härlig fredag! //Marie

    SvaraRadera
  6. Fint med ullen. Tyvärr kan jag inte ha något ulligt eller något med fjädrar, för mina katter bara älskar det! Och hur jag än gömmer och hänger högt, så hittar dom det! Inget stoppar en skogis! Inte ensingång en stängd dörr! Till och med julbocken ligger risigt till! Ha en bra 2dra advent./Lila-Christina

    SvaraRadera
  7. Jättefint!
    Måste också - trots att det inte är julpunt - få kommentera dina fina kransar igen. Den med hortensia är underbart vacker.
    Ha en trevlig helg
    Kristina

    SvaraRadera
  8. Nu har vi på Icakurirens redaktion tittat på strutarna med den gamla tidningen. Vad roligt, de är fantastiskt fina!
    Hälsningar från Icakuriren

    SvaraRadera
  9. Hej goa Isa
    Vilka vackra bilder på fina strutar! Som vanligt är din blogg så där underbart ljuvlig med massor med inspiration. Gillar ♥
    Stjärnan var både rolig och lätt att göra hittade den på bloggen annekata.blogspot.com. Titta på inlägget från november 26, 2010, där beskriver hon hur man gör stjärnor, hon har en massa pyssel tips på sin blogg.
    Lycka till och ha en fin andra advent!
    Kram Raina

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa