torsdag 20 september 2012

Höstpyntat i ruinen !


Nu har hösten gjort sitt intåg så smått i trädgården. En bit i taget. I dag blev det ruinen som fick sin höstskrud. Så roligt att pyssla och plantera en stund. Hösten är så kravlös tycker jag ... man går in i en stillhet som känns så välbehövlig och skön efter en hektisk sommar i trädgården !


Färgerna är stilla och lugnande. Rustika och mättade. De gamla fyndade smideskorgarna får komma fram varje höst.. passar så bra in i hösten fyllda med mossa och höstblommor.


Mammas fina gamla dockvagn kläddes med säckväv och finaste vita ljungen ! Den får stå ute när jag är i trädgården annars körs den in i växthuset får den rariteten är jag rädd om. Annars är det mycket som får stå ute i trädgården för jag älskar den patina som väder och vind ger.


När jag besökte Sofia och Sofias bod i somras passade jag på att fynda den här gamla verktygslådan. Under sommaren har den stått stängd i köksträdgården och nu var det dags att plantera höstblommor i den. Kommer att användas till väldigt mycket ... älskar det rostiga och slitna till det gröna och blommiga !


Från Sofias Bod kommer också den lilla taggsen ! Sofia är en tusenkonstnär som kan skapa sååå vackra ting av nästan ingenting ... hon har en gåva utöver det vanliga ! Titta gärna in till henne HÄR !


Här har den lilla, lilla favoritgrodan parkerat sig ... ser du den på bilden ?



Tänk att det kan vara så rogivande för själen och en riktig feel good-stund att pyssla och göra vackert och sedan få fota hela härligheten och presentera det här på bloggen !

Nu har jag tankat ny energi och är redo att möta en ny arbetsdag och tänk i morgon är det redan fredag igen ! Lycka !

I helgen skall jag rådda om i Perennalandet ... det skall så himla kul !

Ha det så gott alla !
Kram/Isa

22 kommentarer:

  1. Jättefin höststämning och fina foton! Särskilt kollaget, det är ju fantastiskt lyckat!! Jag vet inte om jag har kvar verktygslådan, i samma stil som din, fast blå, men inte ger jag mig på, att plantera i den, sådant klarar jag inte av. ;-) Jag får njuta av din!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Ååååå det är så fint och mysigt hos dig. Kollaget är så snyggt. Du är så duktig på att få till det så inbjudande och snyggt.
    Ha en fin torsdag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så fint du beskriver din feel-good stund. Exakt likadant känner jag. Det är så avkopplande...och energigivande dessa små "lek-stunder".

    Älskar din verktygslåda - allt från lådan till växter och så den lille gröne prinsen! Du är verkligen en inspirationskälla för mig!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint du har gjort.Man kan känna friden och ron genom att se på dina vackra bilder.MVH

    SvaraRadera
  5. Vilket höstmys du har fixat! Härliga färger och rogivande och därtill fantastiska foton. Inspirerande!

    SvaraRadera
  6. Jag blir så sugen att gå ut och höstpyssla jag också, blir såå inspirerad när jag ser dina kreativa kompositioner... men jag sitter här med en rejäl förkylning och ont överallt, solen skiner och det är så syyynd om mej!! Äsch... det kommer en morgondag och än är ingen tid förliden.

    Höstkram till dej!
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Åhh..så vackert du har gjort i ruinen Isa!
    Gillar verktygslådan jätte mycket, skall visa min gubbe ditt arrangemang får jag höra vad han säger...jag tror han kommer att låsa in sin rostiga låda så jag inte kommer på dumma tankar....
    Nu vill jag gå ut direkt och börja fixa och plantera när jag ser allt ditt vackra.... men se det går inte för nu ropar jobbet på mig så det får bli till helgen.
    Ha det gott kära vän!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  8. Så läckert
    ha en bra dag
    maggan

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga höstbilder du bjuder på! Lycka till med Brunette! Du kommer inte bli besviken!

    Ha det gott//Laila

    SvaraRadera
  10. Det är en feel good-stund också att titta in på din blogg. Alltid underbara bilder :)

    SvaraRadera
  11. Mycket fint på bilderna. Måste köpa ljung!

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  12. Så underbart vackert..vilken härlig inspiration man får..

    SvaraRadera
  13. Tack för den sköna höststämningen...=)
    Älskar din ide med verktygslådan...superkul !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  14. Vad festligt att plantera i en verktygslåda! Det var väldigt fint tillsammans med blommorna. Super fint! / Therese

    SvaraRadera
  15. Helt underbara bilder på ditt höstpynt. Det är sååå läckert!
    Myser av allt jag ser :=)

    Även jag har köpt en skylt av Sofias Bod. Det är en duktig tjej som har massor av fina ideér.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  16. Vilka inspirerande bilder! Tänk så mycket man kan plantera och göra fina arrangemang i. En verktygslåda?! Det hade jag aldrig kommit på själv, men det blev ju hur snyggt som helst. Klart grodan trivs där!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  17. Va fint du gör det överallt!!!
    Såå mysigt där i ruinen.

    Kram Annika

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Vilken kul ide med verktygslådan!! Jag älskar grönt särskilt i kombination med rost och den hade ju båda!!
    Ha en bra fortsättning på helgen
    Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Åh vad härligt! Vad isnpirerad jag blir! Har haft en tuff sommar med ett ilsket diskbråck, och inte orkat pyssla i trädgården eller suttit vid datorn. Men nu är det snart dags för operation så jag hoppas vara "tillbaka2 efter det :) Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera
  20. What a lovely blog!
    Visiting you has been a pleasure

    SvaraRadera
  21. Så fint du har gjort. Jag gillar verkligen verktygslådan du har planterat i. Underbart.

    Ha en skön helg

    Kram Karin

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa