måndag 2 september 2013

Trevligt besök i trädgården !



Timmarna bara försvann !

För en tid sedan hade jag ett väldigt trevligt besök i trädgården - en liten trädgårdsjunta från Karlskoga kom på besök i trädgården.

5 jättetrevliga kvinnor vällde in i trädgården och 2 timmar bara försvann i trädgårdsprat och skratt. Visst är det märkligt och nästan magiskt att när man träffar andra trädgårdsnördar som man aldrig träffat tidigare så känns det ändå som man känner varandra och samtalet bara flyter på !

Tänk att det här bloggandet kan ge så härliga möten - både i cyberrymden och IRL ! Dessutom är det en riktig boost för trädgårdssjälvförtroendet att få besök - tack Susanne, Ann-Marie, Inga-Lena, Lisa och Lena för att ni tyckte om min trädgård !

Längst fram i gruppen framför växthuset precis framför fontänen (på hedersplats om jag uppfattat det här med krukarrangering rätt) ståtar en lila höstaster som trädgårdsjuntan hade med sig - pålästa om vilken som är min absoluta favoritfärg ... tack snälla !




Börjar snegla utanför färgramarna !

Överraskade jag  mig själv häromdagen med att ett bollkryss i höstfärg fick följa med hem istället för ett lila - vad är det som händer? Den kanske behövdes  för att balansera upp kruksamlingen - ibland måste man ju snegla utanför färgramarna !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

4 kommentarer:

  1. Ja visst är det fantastiskt, med blogg och cyber...inte är det enbart av ondo...
    Ha en bra höst bloggsystra!!

    SvaraRadera
  2. Men det vore ju en trevlig utflykt, var finns du? om du har lust kan du maila mig på ingela@liljeback.com

    SvaraRadera
  3. Med en - eller flera - trädgårdsnördar kan det aldrig bli tråkigt. Bara väldigt, väldigt trevligt!

    Tycker resultatet av ditt utanförfärgramarnatänk blev väldigt fint!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  4. Det är vi som tackar! Så fint det var hos dig och så mycket inspiration vi hade med oss hem! Vi hade det så roligt och visst är det härligt vad lätt det går att prata om trädgårdsprojekt! Tack igen för att vi fick komma och kom ihåg att du nu har fem trädgårdsbesök att göra häråt någongång! Jag gillar verkligen beskrivningen att vi "vällde in" - haha! Det är högt till tak i vår glada trädgårdsjunta! /Susanne

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa