torsdag 3 juli 2014

Vallmon blommar på fyraårsdagen !



Nu börjar vallmon blomma lite varstans i trädgården - här är det vallmon som ursprungligen kommer från Claus Dalby som blommar i nya landet vid ruinen. Man får passa på att njuta för den blommar snabbt över - det är verkligen nu som gäller - i morgon kan det vara för sent !




Älskar när den bara dyker upp så där av sig själv. Har man en gång sått den så sprider den sig  - eller också har jag strött ut fröer redan i höstas och glömt bort det !




Här är en annan dubbel sort som jag fått av en bloggvän - måste ha tappat fröpåsen på ett och samma ställe i landet runt huset för här är det trångt !




Måste ju bara visa blomningen i den gamla grepen - nu har Wrams Gunnarstorps knoppar slagit ut. Blåst och regnskurar har gått hårt åt blommorna men jag är lycklig ändå och sniffar på dom varje gång jag går förbi !




För exakt fyra år sedan såg det ut så här i trädgården - vi rustade för bröllop i ruinen och växthuset hade precis blivit klart dagen innan. Så i morse dukade maken upp en god långfrukost i soffan - då gör det inte så mycket att det blåser ute och är 15 grader när det finns så mycket värme här inne !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa


13 kommentarer:

  1. Grattis på bröllopsdagen Isa!

    Vad fina vallmorna är - jag har i år också fått frön från Claus vallmo, men har tyvärr glömt var jag sådde dem. Får se om det visar sig när de väl dyker upp! "Dina" vallmor hos mig är jättefina i år - tack än en gång!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  2. Vackert det gäller att passa på o njuta.
    Är der även nåt stort att fira, får man njuta ännu mera!

    Ha det gott!

    Kram o tack för din kommentar inne hos mig! :)

    SvaraRadera
  3. Grattis till dig och mannen i ditt liv. Så charmigt att gifta sig i sin egen trädgård. Då kan det inte annat än gå bra för er. Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Grattis på bröllopsdagen!

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt fin vallmo - och grattis på bröllopsdagen!

    SvaraRadera
  6. Grattis till er! Vallmon är jättefina, jag vet inte om min Pattys Plum blomvägrar i år, verkar som om den enda knoppen jag såg torkade in. Hoppas på de ettåriga i nya rabatten istället.

    /Jenny

    SvaraRadera
  7. Åh bröllopsdag! Grattis! Underbara bilder...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  8. Your garden is so beautiful and the papaver!!! Oh, what a great colour! Have a sunny time
    Elisabeth

    SvaraRadera
  9. En gång vallmo. Alltid vallmo. Vare sig man vill eller inte ;) Dina är iaf väldans vackra!

    Vill också passa på att gratta till jubileet. Hipp-hipp-HURRAAAAA!!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  10. En gång vallmo. Alltid vallmo. Vare sig man vill eller inte ;) Dina är iaf väldans vackra!

    Vill också passa på att gratta till jubileet. Hipp-hipp-HURRAAAAA!!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  11. Your blog very very nice and interesting. Oh, I like garden very much.
    Sunny summer to you.
    Jarka

    SvaraRadera
  12. I congratulate to wedding ceremony. At home on garden - fantastic! Happy life!!!!!!
    Jarka

    SvaraRadera
  13. Så vackra! underbara färger...=)
    och GRATTIS på er bröllopsdag!
    Kramis Sofia

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa