söndag 28 juni 2015

Kär i en buddhapojke !



Han var till salu ....

Jag har fått en ny kärlek i trädgården. En liten leende bedjande buddhapojke i betong. Jag hittade honom redan i den första montern på antikmarknaden i Åmmeberg i dag. Konstigt nog fick han vara kvar tills vi gått ett helt varv på marknaden och kom tillbaka till Karl Fredriks vackra utställningsmonter där det var svårt att veta vad som var till salu och vad som var utställning - tills vi kom andra gången för då var allt till salu.




... och fanns kvar !

Till min stora glädje satt buddhapojken kvar på sin soffa och spred glädje och harmoni omkring sig. Och det var tur att jag frågade om priset för jag fick honom för ett helt annat pris än vad som gick att tyda på lappen. Klart en liten glädjespridare skulle med hem !




Hos mig får han sitta i mormors gamla soffa under ett tak av rosor. Han förtjänar ett eget hörn i trädgården där han fridfullt får bedja i avskildhet och utstråla sinnesro.




Kan man annat än bli kär i en sådan liten goding ?




Buddhapojken hägrade !

Några andra saker hann jag också shoppa på mig på antikmarknaden. Den gamla stolen ingick i en vacker installation som raskt plockades ner när jag visade intresse och den tillbucklade oljekannan tillför en viss charm bland pelargonerna.  Det fanns gott om utställare som hade zinkvattenkannor som jag annars brukar samla på mig men idag hade  jag ett annat fokus - buddhapojken hägrade.




Tack min käre man !

Tur att man hade bärare med sig i form av en tjänstvillig make och när han var fullastad med buddhapojke, stol och kanna travade vi nöjda ( i alla fall en av oss) till bilen.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

10 kommentarer:

  1. Buddapojken har verkligen hittat hem. Sitter perfekt på bänken under rosorna!

    SvaraRadera
  2. Buddhapojken är perfekt. Sååå himla charmig och fin! Och han passar osedvanligt bra på sin plats under rosorna.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Verkligen fin! Blev allt lte kär jag med:))
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. det var en liten goding. Förstår att du gillade den.kul med lite antikmarknader och inte bara trädgård.
    Ha det så gott med din nya vän.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Han hittade hem! Så söt.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder! Förstår så väl din kärlek till buddhapojken... och det andra fina:)

    Sommarkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Ah, loppisar. Finns det något bättre? Hoppas få med mig min bärare på turné också i sommar. :-)

    SvaraRadera
  8. Vilken sötnos! Passar ju perfekt hemma hos dig, och han kan ju inte annat än behålla sin nöjda uppsyn i din fina trädgård!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  9. En underbar pojke som har kommit till rätt plats. Harmoni är det första jag tänker på när jag ser honom. Förstår att du blev kär :)

    SvaraRadera
  10. Fina fynd! Buddan helt perfekt i sitt hörn på bänken.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa