måndag 30 maj 2016

Inspektion av en kramande humla



Vad är det här för place - det här har jag inte sett förut ! Jag tror jag tjuvkikar lite försiktigt över kanten en stund. Lite mystiskt ser det ju ut !





Det såg ju lugnt ut så nu kollar jag in det här placet från taket istället. Här har jag bra överblick - inget undgår mitt granskande öga.





Undrar om dom har bra käk här. Skall man flytta in vill man ju ha sjysst käk runt stugknuten. 




Jag gillar taket ! Skall nog ta mig en funderare om den här boplatsen är värd att satsa på ändå !


Kramade krukan för glatta livet !

Jag missade den absolut bästa bilden på humlan! När jag och äldsta sonen kom ut i köksträdgården i går efter ett ihärdigt regnande satt humlan som fastklistrad på krukan på det lilla trädgårdsbordet. Han formligen kramade krukan för glatta livet och satt blickstilla. Vi trodde humlan var död.

Sonen blåste lite försiktigt på den och till vår stora förvåning började den röra på sig. När jag kom ut med kameran igen var den borta. Då såg jag en liten humlestjärt som stack upp under svampen i vänstra hörnet i koltråget - den humlan gjorde verkligen en grundlig inspektion av min installation.
Om den gillade läget kanske jag får hyresgäster !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

6 kommentarer:

  1. Så härliga bilder! Och vilket underbart ställe. Hade jag varit humla hade jag flyttat in direkt. :-)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Vad bra du skriver. vore ju kul om den bosatte sig där nu då.
    Härligt inlägg
    Ha en fin början på veckan
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Fina bilder:) Och snygga planteringar i förra inlägget!
    Äntligen kom värmen tillbaka!!!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Den upptäcktsfärden lyckades du fånga fint.

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa