onsdag 14 december 2016

OM Isas Trädgård var en balkong ....



... hur skulle den då se ut ?

Ja, det kommer ni att få se på trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar i april. Jag är en av en skara trädgårdskreatörer som bjudits in för att skapa en utställningsbalkong. Med skräckblandad förtjusning tackade jag till slut ja. Ett sådant uppdrag kan man bara inte tacka nej till. Då hade jag ångrat ihjäl mig.

Bilden hur balkongen skulle se ut uppenbarade sig omedelbart i mitt inre. I början kunde jag knappt sova på nätterna för alla detaljer pockade på uppmärksamhet och dansade tango av glädje i mitt sinne.




Det roligaste jag vet

Det roligaste jag vet och det som jag brinner för är att skapa miljöer. Att se bilder i sitt inre som sedan skapar sig i verkligheten är en sådan levande  och rolig process. Att leta grejer på loppis, blocket och antikvindar som passar in i en helhet och bidrar med sin stämning är så otroligt skojigt. Det är så jag skapat mitt växthus, trädgård och köksträdgård. Och i april en balkong på Nordiska Trädgårdar.




Släpat hem massor av prylar

Under årens lopp har jag ju släpat hem massor av prylar till trädgården så jag har ju ett ganska stort rekvisitaförråd att plocka av så du som följer mig på bloggen kommer garanterat att känna igen Isas Trädgård i balkongen om du besöker Nordiska Trädgårdar. Den stämning jag skapat i växthuset och  trädgården kommer jag att ta med mig till balkongen även om det blir en helt ny skapelse. Åhh - det är så spännande !




Gjort massor av inlägg om andras balkonger

Att jag skulle få frågan fanns inte i min sinnevärld. Under årens lopp har jag gjort massor av inlägg av andras balkonger på mässan. Njutit och inspirerats. Balkongerna har alltid lockat och varit mässans stora snackis och dragplåster. Och nu skall jag få vara en del av detta - det känns lite overkligt och väldigt, väldigt roligt.




Startade i augusti

Förberedelserna har pågått sedan augusti, så jag har hunnit tänka och planera en hel del redan. Dessutom är båda mina svärdöttrar inredare så jag har experthjälp på nära håll och värdefull kontakt med tidigare kreativa balkongskapare. En del sponsorer kommer också att synas på balkongen.

Årets frösådder kommer att starta ovanligt tidigt 2017 för att hinna med att blomma lagom till mässan eller bli frodigt gröna i alla fall. Det blir en utmanande resa !




Vansinnigt skojigt ska det bli !

Det skall bli fantastiskt roligt att få gå loss och skapa en balkong precis som jag vill ha den. Lite galet och fantasifullt samtidigt som det blir ett avstamp i växthus och köksträdgård kan jag nog lova att det blir. Massor att förbereda, massor att packa och massor av pryttlar. Och vansinnigt, vansinnigt skojigt ska det bli !!

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

13 kommentarer:

  1. Vad roligt och ett stort lycka till.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Men, Isa, vad roligt! Kan tänka mig att det blir en populär monter.
    Lycka till säger jag.
    kramar Luna

    SvaraRadera
  3. Åh grattis! Vad kul! Jag ser redan fram emot att se din balkong och kanske t.o.m träffa dig på mässan. Lycka till!
    Kram Jessika

    SvaraRadera
  4. Bravo! Ska bli roligt att se, du gör alltid miljöer som man kan önska sig att ha själv. Ses på mässan!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Så kul Isa!! Kommer säkert att bli kanon! Då finns det ju en anledning att åka dit. Ser fram emot mässan:))
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Det skall bli så spännande att se.
    Lycka till och Grattis!
    /Marika

    SvaraRadera
  7. Grattis! Du är helt rätt person för uppdraget. Mest nervös skulle jag vara för att få upp växterna i blom så tidigt. Känner precis igen det där med hur hjärnan på en gång börjar arbeta och hur man inte vill missa att utmana sig själv med nåt sånt här.
    Ska bli så roligt att få se så småningom. Ha det så kul i processen.
    /Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Grattis! Såå roligt! :-)
    Kram/syrran

    SvaraRadera
  9. Så roligt och så kul. Helt din grej. Lycka till med alla förberedelser och njut på resan fram till Nordiska Trädgårdar.
    //Helene

    SvaraRadera
  10. Grattis min vän! Helt rätt val av mässan! Ska bli urkul att se hur du formar din balkong. Vet du, när jag läste din målande beskrivning av din glädje så är det PRECIS lika jag känner inför mitt beslut att utge Livet efter Mats, boken som nu snart är på väg till tryck! Tänk så mycket vi har att glädjas åt! Heja oss:)

    Ha en fin fjärde advent och njut av tillvaron, det gör jag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  11. Hejsan, jag följer din blogg med stort intresse för det delar jag med dig. Älskar att planera, utföra och njuta i trädgård och växthus. Vilken grej! att få medverka på mässan. Ska bli roligt att se! Lycka till. Eva från Sandviken

    SvaraRadera
  12. Så himla kul och grattis! Din balkong blir den bästa, förstås!
    Vinterkram från Titti

    SvaraRadera
  13. Åh, Isa - vad roligt! Nu måste jag definitivt planera för att gå på mässan nästa år! Annars brukar jag bara gå dit om jag ändå är uppe i någon tjänsteresa samtidigt, men det vågar jag ju inte chansa på :-) Stort lycka till även om jag inte tror att du behöver det!
    Kram Elin

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa